KONTAKT MAPA STRONY STRONA GŁÓWNA
POL-AZBEST utylizacja azbestu azbest usuwanie azbestu
Strona główna Oferta Pozostała działalność firmy Decyzje i zezwolenia Akty prawne Dokumenty do pobrania Przydatne informacje Referencje Galeria Kontakt

 

Aktualności

Strona 1 z 9  > >>

Podlaskie samorządy mogą ubiegać się o pieniądze na usuwanie azbestu.
Są dodatkowe pieniądze na usuwanie wyrobów zawierających azbest w Podlaskiem. Rząd przeznaczył na ten cel 11 mln zł. Wystarczy to na zdemontowanie 15-20 tys. ton pokryć dachowych z eternitu. Wnioski mogą zgłaszać gminy, ale ostatecznymi...
23.10.2023
Więcej...
Program z dotacjami dla gmin na usuwanie azbestu będzie przedłużony.
„Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, adresowany do samorządów gminnych, będzie przedłużony na lata 2024-2026. W tym okresie jego budżet wyniesie 350 mln zł. To dużo więcej niż dotąd, bo jego dotychczasowy...
23.10.2023
Więcej...

Referencje

9,1 tys. ton azbestu usunęły w 2011 r. na swoim terenie gminy w Podlaskiem.
13.08.2013

9,1 tys. ton azbestu usunęły w 2011 r.  na swoim terenie gminy w Podlaskiem. Dostały na ten cel ponad 4,5 mln zł  dotacji z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i  Gospodarki Wodnej. Zainteresowanie było rekordowo duże.
Wydano wszystkie pieniądze przewidziane na ten cel na 2011 i 2012 r.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w  Białymstoku ocenia, że zainteresowanie dotacjami było tak duże dlatego,  że po raz pierwszy podlaskie gminy mogły uzyskać dotacje pokrywające  100% kosztów zadania - poinformowała Wiesława Sokołowska z funduszu.  Dodała, że była możliwość wcześniejszego wydania środków.
Dotacje  dostało 75 gmin. Pieniędzy nie wystarczyło na wszystkie potrzeby  finansowe gmin w sprawie usuwania azbestu, ale wszystkie gminy, które  ubiegały się o pieniądze, otrzymały dotacje. Ponad 2,3 mln zł pochodziło  z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW),  a ponad 2,1 mln zł z funduszu wojewódzkiego.
W związku z  wcześniejszym wykorzystaniem pieniędzy na 2012 r., dopiero pod koniec  2012 r. fundusz zacznie przyjmować wnioski od podlaskich gmin, które  będą miały szanse na dofinansowanie w 2013 r. Już wiadomo, że z WFOŚiGW i  NFOŚiGW będą na ten cel kolejne 4 mln zł (po 2 mln zł z funduszu  wojewódzkiego i narodowego).
Zgodnie z przepisami, w Polsce azbest  powinien być usunięty do 2032 r. Z danych przekazanych we wtorek przez  białostocki urząd marszałkowski wynika, że dotychczas w Podlaskiem do  unieszkodliwienia pozostaje jeszcze ponad 124,4 tys. ton wyrobów  zawierających azbest, z czego ponad 120,2 tys. ton u osób fizycznych,  pozostała ilość u osób prawnych.
Wojewódzki Fundusz Ochrony  Środowiska i Gospodarki Wodnej od 2009 r. przyznaje dotacje na usuwanie  azbestu. W latach 2009-2010 skorzystały z nich 43 gminy na łączną kwotę  ponad 1,3 mln zł (890 tys. zł z WFOŚiGW, reszta z NFOŚiGW). Zazwyczaj  gminy dostawały wówczas dotacje na poziomie 60-80% kosztów -  poinformowała Sokołowska. Gminy sporządzają listy chętnych do usunięcia  azbestu, wyłaniają w przetargu firmę, która się tym zajmuje. Do gminy  zgłaszają się osoby, które np. mają pieniądze na nowe pokrycie dachowe.
Anna Radziejewska z Urzędu Marszałkowskiego województwa podlaskiego  poinformowała, że w latach 2009-2010, łącznie dzięki dotacjom z funduszu  ochrony środowiska usunięto i unieszkodliwiono (przez złożenie na  specjalnym składowisku) ponad 2,6 tys. ton azbestu. Rok 2011, gdy  usunięto ponad 9,1 tys. ton wyrobów zawierających azbest, był pod tym  względem rekordowy. Urząd ocenił też, że dotacje pozwoliły znacznie  przyspieszyć usuwanie azbestu, co daje nadzieję, że uda się zrealizować  wojewódzki plan usuwania azbestu, który zakłada, że - zgodnie z  przepisami - azbest zostanie usunięty do 2032 r.

źródło: radio.bialystok.pl

Licznik odwiedzin: 254498