KONTAKT MAPA STRONY STRONA GŁÓWNA
POL-AZBEST utylizacja azbestu azbest usuwanie azbestu
Strona główna Oferta Pozostała działalność firmy Decyzje i zezwolenia Akty prawne Dokumenty do pobrania Przydatne informacje Referencje Galeria Kontakt

 

Aktualności

Strona 1 z 9  > >>

Podlaskie samorządy mogą ubiegać się o pieniądze na usuwanie azbestu.
Są dodatkowe pieniądze na usuwanie wyrobów zawierających azbest w Podlaskiem. Rząd przeznaczył na ten cel 11 mln zł. Wystarczy to na zdemontowanie 15-20 tys. ton pokryć dachowych z eternitu. Wnioski mogą zgłaszać gminy, ale ostatecznymi...
23.10.2023
Więcej...
Program z dotacjami dla gmin na usuwanie azbestu będzie przedłużony.
„Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, adresowany do samorządów gminnych, będzie przedłużony na lata 2024-2026. W tym okresie jego budżet wyniesie 350 mln zł. To dużo więcej niż dotąd, bo jego dotychczasowy...
23.10.2023
Więcej...

zbieranie azbestu

Podlaskie. Prawie 5 mln zł na usuwanie azbestu w latach 2014 i 2015
02.03.2014

Prawie 5 mln zł zostanie w 2014 i 2015 r. przeznaczonych w Podlaskiem na usuwanie i utylizację azbestu. Samorządy mogą składać wnioski od 2 do 31 stycznia - poinformował Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

To kwota niemal identyczna jak w 2013 r. Pieniędzy w 2013 r. wystarczyło na 95 umów z samorządami, co pozwoliło dofinansować usunięcie 10,2 tys. ton wyrobów azbestowych - poinformowała PAP Wiesława Sokołowska z WFOŚiGW.

W jej ocenie pieniędzy na usuwanie azbestu powinno wystarczyć, choć potrzeby są duże. Sokołowska zaznaczyła, że w poprzednich latach w regionie udało się wykorzystywać każdą dostępną kwotę i środków nie brakowało.

Pieniądze na 2014 i 2015 r. pochodzą z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Będą częściowo wypłacane w 2014 i 2015 roku, jednak wszystkie inwestycje powinny być zrealizowane do końca października 2015 r. Aby ubiegać się o pieniądze, gminy muszą mieć opracowane plany inwentaryzacyjne oraz programy usuwania azbestu.

Do gmin mogą się zgłaszać osoby indywidualne, wspólnoty, spółdzielnie mieszkaniowe czy związki wyznaniowe. Gminy w drodze przetargu wybierają firmy, które przeprowadzają usuwanie np. azbestowych dachów. WFOŚiGW dotuje demontaż, zbieranie, załadunek, przygotowanie do transportu, transport i przekazanie azbestu do unieszkodliwienia. Nie finansuje nowych dachów.

To, jakie są jeszcze dokładnie potrzeby i ile azbestu trzeba jeszcze usunąć w Podlaskiem będzie wiadomo, gdy gminy uzupełnią specjalny rejestr. Sokołowska tłumaczy, że od nowego roku samorządy będą miały obowiązek wpisania danych do tego rejestru; dotychczas miały tylko taką możliwość.

Źródło: wyborcza.biz

Licznik odwiedzin: 268412