KONTAKT MAPA STRONY STRONA GŁÓWNA
POL-AZBEST utylizacja azbestu azbest usuwanie azbestu
Strona główna Oferta Pozostała działalność firmy Decyzje i zezwolenia Akty prawne Dokumenty do pobrania Przydatne informacje Referencje Galeria Kontakt

 

Aktualności

Strona 1 z 10  > >>

Jest projekt ustawy o usuwaniu wyrobów z azbestem oraz uregulowaniu rynku wykonawców związanych z nim prac
Jest projekt ustawy o usuwaniu wyrobów z azbestem oraz uregulowaniu rynku wykonawców związanych z nim prac Uregulowanie rynku wykonawców prac przy wyrobach z azbestem, ustalanie zasad usuwania wyrobów zawierających azbest i pozostawiania ich...
30.10.2024
Więcej...
Jest projekt ustawy o wyrobach zawierających azbest
Jest projekt ustawy o wyrobach zawierających azbest Na podmioty użytkujące wyroby zawierające azbest ma zostać nałożony obowiązek ich usunięcia lub zabezpieczenia najpóźniej do 31 grudnia 2032 r. - przewiduje opublikowany we wtorek projekt...
30.10.2024
Więcej...

Polityka plików cookies

Podlaskie. Prawie 5 mln zł na usuwanie azbestu w latach 2014 i 2015
02.03.2014

Prawie 5 mln zł zostanie w 2014 i 2015 r. przeznaczonych w Podlaskiem na usuwanie i utylizację azbestu. Samorządy mogą składać wnioski od 2 do 31 stycznia - poinformował Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

To kwota niemal identyczna jak w 2013 r. Pieniędzy w 2013 r. wystarczyło na 95 umów z samorządami, co pozwoliło dofinansować usunięcie 10,2 tys. ton wyrobów azbestowych - poinformowała PAP Wiesława Sokołowska z WFOŚiGW.

W jej ocenie pieniędzy na usuwanie azbestu powinno wystarczyć, choć potrzeby są duże. Sokołowska zaznaczyła, że w poprzednich latach w regionie udało się wykorzystywać każdą dostępną kwotę i środków nie brakowało.

Pieniądze na 2014 i 2015 r. pochodzą z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Będą częściowo wypłacane w 2014 i 2015 roku, jednak wszystkie inwestycje powinny być zrealizowane do końca października 2015 r. Aby ubiegać się o pieniądze, gminy muszą mieć opracowane plany inwentaryzacyjne oraz programy usuwania azbestu.

Do gmin mogą się zgłaszać osoby indywidualne, wspólnoty, spółdzielnie mieszkaniowe czy związki wyznaniowe. Gminy w drodze przetargu wybierają firmy, które przeprowadzają usuwanie np. azbestowych dachów. WFOŚiGW dotuje demontaż, zbieranie, załadunek, przygotowanie do transportu, transport i przekazanie azbestu do unieszkodliwienia. Nie finansuje nowych dachów.

To, jakie są jeszcze dokładnie potrzeby i ile azbestu trzeba jeszcze usunąć w Podlaskiem będzie wiadomo, gdy gminy uzupełnią specjalny rejestr. Sokołowska tłumaczy, że od nowego roku samorządy będą miały obowiązek wpisania danych do tego rejestru; dotychczas miały tylko taką możliwość.

Źródło: wyborcza.biz

Licznik odwiedzin: 270931